Steeds als je denkt dat je nu weet wie je bent, is dat niets anders dan een gedachte. Een gedachte die inderdaad ofwel dichterbij maar soms ook verder weg ligt van de waarheid over jouw blauwdruk.
Veel mensen die in deze tijd leven zijn slecht geaard, zoals dat heet. De oorzaak van een slechte aarding is altijd dat je als kind op de een of andere manier het gevoel krijgt dat je niet jezelf mag zijn. Dat je niet welkom bent zoals je bent.
Wat jullie te doen hebben en aan het doen zijn, is uit dat collectieve bewustzijn stappen: dat bewustzijn dat eeuwenlang geregeerd heeft, gebaseerd op angst, controle, machtsuitoefening, en valse autoriteiten.
Een autonoom en soeverein mens die de illusie van mens zijn doorziet en tegelijkertijd de verbinding met de bron ervaart, een meester(es) van twee werelden.
De eerste maanden samen zijn vaak intens: je wilde alles van elkaar weten, mekaar aanraken op ieder vlak. Jaren later kan er soms nog maar weinig van deze intense aandacht voor de ander over zijn.
Angst heeft het afgelopen anderhalf jaar een grote rol op het wereldtoneel gespeeld. Angst verkrampt, maakt klein en onmachtig. Angst komt voort uit gedachten die je op de toekomst projecteert, waardoor er een emotie ontstaat. Liefde en vertrouwen zorgen voor ontspanning en verruiming. Uiteindelijk is het leven heel simpel; we hebben de keus tussen angst en liefde.
Als je te veel blijft geven – want te veel absorberen, teveel energie van anderen in je opnemen, is een vorm van geven – raak je uitgeput. Om vitaal te blijven is het nodig jezelf te begrenzen en te beschermen.
Velen van ons worstelen met de processen waar we doorheen gaan. Deze kunnen intens zijn in deze tijd van grote transitie. Niet eerder is de aarde in zo'n korte tijd door zoveel diepgaande veranderingen heen gegaan. Sommige doen dit meer als anderen en deze zielen vormen - zeker in deze tijd - de ruggengraat van de ontwikkeling en heling die er collectief gaande is rond onze planeet aarde.