In deze channeling spreekt Jeshua over de dans tussen licht en duisternis, niet als strijd maar als weg naar heelheid. Over liefde die niets buitensluit, over het omarmen van wat verloren leek en over de christusenergie die in ieder mens ontwaakt. Een uitnodiging tot zachte moed, zelfliefde en innerlijk thuiskomen.
Terwijl oude structuren afbrokkelen en verwarring zichtbaar wordt, onthullen de Arcturiërs wat zich onder de oppervlakte werkelijk voltrekt. Het 3D-verhaal verliest zijn grip, oude overtuigingen lossen op en een hogere uitlijning wordt voelbaar. Een helder perspectief op ascensie, overgave en leven vanuit eenheid.
Massaal hebben we gekozen op zielsniveau om juist in deze tijd op aarde te zijn. Een tijd waarin een omwenteling van cycli plaats vindt. Een tijd waarin enorme verschuivingen in bewustzijn en ervaringen plaats vinden.
Kerst herinnert ons aan het stille ontwaken van het Christusbewustzijn in ieder mens. Zoals het kind ooit verborgen werd gehouden tot het sterk genoeg was, zo vraagt ook jouw innerlijk licht om bescherming, vertrouwen en tijd. Niet om gered te worden, maar om geboren te mogen worden.
Er is een kant van lichtwerk waar zelden over wordt gesproken. Niet het helende, niet het stralende, maar het rauwe, stille stuk dat voelbaar wordt wanneer jouw licht te helder is voor een ander.
Vrijwel iedereen in de wereld is momenteel aan het strijden tegen iets. Tegen de overheid, tegen landen, tegen dierenleed, mensenleed, oorlog… tegen wat dan ook. We willen waarschuwen, beschermen, redden. Ik heb het zelf ook gedaan: “Neem die prik niet, laat je organen niet roven, laat je niet misleiden.” Het voelt alsof we ontwaken, alsof we iets zien wat anderen niet zien. Maar pas op, dat is niet het échte ontwaken.
Het Koninkrijk van God is al hier, maar bijna niemand ziet het. Jezus zei: “Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld.” Hiermee bedoelde Hij niet dat het zich op een verre plek bevindt, maar dat het een andere dimensie van werkelijkheid is… een diepere, spirituele laag die over onze tastbare wereld heen ligt, vaak verborgen voor het oog dat alleen het materiële waarneemt.
Steeds meer mensen die in het collectieve veld van dualiteit, strijd en verdeeldheid leven zullen de roep gaan horen om te ontwaken. Ieders weg naar ontwaken zal verschillen, omdat niemand een volledig gelijksoortig verleden heeft. Iedereen die in deze bijzondere tijd geïncarneerd is zal absoluut een heel uniek zielenplan willen volgen!
Het punt dat ik in dit artikel wil maken is dat er geen tegenspraak is tussen spiritualiteit en rationaliteit. Spiritualiteit is een vorm van rationaliteit, is logisch en samenhangend en in overeenstemming met de wetenschap, en het is een denken gebaseerd op eenheid en liefde. Ik wil laten zien dat wat we gewoonlijk onder rationaliteit verstaan in feite een denken gebaseerd op angst en verdeeldheid is. Deze manier van denken leidt uiteindelijk tot zinloosheid en eenzaamheid.
Sinds het einde van het Gouden Tijdperk van Atlantis hebben we met innerlijke splitsingen geleefd die nu zo snel mogelijk overbrugd willen worden. We kunnen op aarde geen nieuwe, onbevlekte en sterke fundamenten bouwen voordat wij onszelf verbonden en één kunnen ervaren met ons eigen Lichtlichaam en met de Bron.